Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2017

Περι Θεματικής Εβδομάδας και άλλων δεινών

Παίζω τίμια;;;;;;



Με την επιστροφή των εκπαιδευτικών στα σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγεννων, σε όλες τις βαθμίδες της  Βθμιας εκπαίδευσης βρέθηκε να τους περιμένει δουλειά και στρώσιμο του εδάφους για όλους τους σχεδιασμούς της εκπαίδευσης που ετοιμάζονται από πλευράς υπουργείου.
Ετσι, στα ΕΠΑΛ,με τις προτάσεις για προγράμματα μαθητείας,μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων,εθελοντικά στην παρούσα φάση ,υποχρεωτικά στο επόμενο διάστημα σύμφωνα με τα καταγραμμένα από τον διάλογο για την Παιδεία,οι εκπαιδευτικοί σε θέση συμβούλων σε πρώτη φάση για την αναγκαιότητα δημιουργίας τμημάτων μαθητείας ,και έπειτα ως τοποτηρητές και αξιολογητές της προοδου των μαθητών,της προσαρμογής τους στις απαιτήσεις ο εργοδότη,που θα κρίνει την απόκτηση ή όχι της πιστοποίησης.
Ο ρόλος που μας αναθέτουν;Πάγιος στόχος του συστήματος: ο  εκπαιδευτικός,ιμάντας πειθάρχησης των μαθητών.Κι ενώ οι προθέσεις είναι φανερές.οι συνδικαλιστικές ηγεσίες,με χλιαρές ανακοινώσεις,αποφεύγουν να πάρουν  καθαρή θέση και να αρνηθούν   μέσα στους συλλόγους τη λειτουργία τάξεων μαθητείας.
Στο ΓΕΛ,έρχονται οι δημιουργικές εργασίες που ξαφνικά εντάσσονται στα προγράμματα του Λυκείου στην Α και Β ταξη. Επαναφέρουν στην ουσία το Π.Δ.46/2016 για να επαναπροωθήσουν την προοπτική σχεδιασμού του νέου λυκείου και του Εθνικού απολυτηρίου. Κίνητρο η απόκτηση βαθμού. Στόχος ή αξιολόγηση που θα ακολουθεί το μαθητή στην μετέπειτα πορεία του.Μοχλός;Πάλι ο εκπαιδευτικός!
Στα γυμνάσια εισάγει τις θεματικές εβδομάδες,όπου προσχηματικά θα ανοίξει σύγχρονα,προοδευτικά θέματα που απασχολούν τη σύγχρονη νεολαία!Έχοντας πετσοκόψει μαθήματα Βιολογίας,Φυσικής Αγωγής,Οικιακής Οικονομίας,Project,για να δημιουργήσει τεχνητά πλεονάσματα εκπαιδευτικών,έρχεται  να δείξει το....νοιάξιμό της για όσα απασχολούν τη νεολαία!
Και ανοίγει θέματα διατροφής ,εξαρτήσεων,εμφυλων ταυτοτήτων,Περισσεύει η υποκρισία και η αναλγησία εδώ!Έχοντας καταδικάσει χιλιάδες παιδιά στη φτώχεια και την ανέχεια,να τρέφονται  από το Ίδρυμα Νιάρχος ,τα συσσίτια,τα κοινωνικά παντοπωλεία,τις φιλανθρωπίες και να τα βλέπουμε καθημερινά να καταρρέουν από την πείνα. Εχοντας μια τρομακτικη εικονα  ενός τεραστιου ποσοστου εφήβων που βιώνουν  την καταθλιψη,αντιμετωπα με τα κοινωνικά αδιέξοδα.Βλέποντας  να καταρρει κάθε προοπτική  να ονειρευτουν,να σχετιστουν,να διασκεδάσουν,να χαρουν.Ερχεται ο εκπαιδευτικός πάλι στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας να σχεδιάσει,να υλοποιήσει,να προωθήσει στη θεματική εβδομάδα,την υποκριτική και ανάλγητη στάση της κυβέρνησης απέναντι σε όσα βασανίζουν την καθημερινότητα των μαθητών μας .Χαρακτηριστική είναι η επιστολή του μαθητή των Ανω Λιοσίων,που κατά σύμπτωση,ανακοινώθηκε τη μέρα που έφθασε στα σχολεία η εγκύκλιος για τη Θεματική εβδομάδα,προερχόμενη μάλιστα από το γραφείο "μαθητικής μέριμνας."
Το να βαφτίζεις με ευφάνταστα επίθετα και τίτλους την πολιτική επίθεσης στα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών,είναι μια συνήθης ταχτική του συστήματος και ιδιαίτερα του Υπουργείου Παιδείας,Πλήθος τέτοιων τίτλων θα βρει ο καθένας στα εκπαιδευτικά προγράμματα δεκαετιών.Διαβάζοντας όμως ανάμεσα στις γραμμές,κάνοντας ανάγνωση της κοινωνικής και πολιτικής συγκυρίας και πραγματικότητας,θα κατανοήσει τους πιο εμφανείς στόχους,Με τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ περάσαμε σε ακόμα πιο υποκριτικά προσωπεία!Εκδημοκρατισμός των συλλόγων διδασκόντων,αναβάθμιση του,ο εκπαιδευτικός σε καίρια θέση σχεδιαστή-συμβούλου και υλοποιητή μιας αντιδραστικής πολιτικής,που δίνει ακόμα μεγαλύτερο πάτημα σε κάθε λογής ρεφορμιστικές  λογικές που χρόνια τώρα καλλιεργούνται στην εκπαίδευση:"o εκπαιδευτικός μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην αναβάθμιση,βελτίωση,εξανθρωπισμό της εκπαιδευσης.Να διαβρώσει από τα μέσα το μοντέλο και να φτιάξει το άλλο σχολείο των αναγκών μας.Επιλέγουμε όργανα διοίκησης,προτείνουμε δράσεις,υλοποιούμε μαθητείες,μοιραζόμαστε αρμοδιότητες,συμβουλεύουμε και νουθετούμε το υπουργείο.Είμαστε στο κέντρο των εξελίξεων στην εκπαίδευση!"
Παράξενο στα αλήθεια ,πως δε μας ρώτησαν,όταν αυξάνονταν το ωράριο μας. Οταν κλείνανε οι ειδικότητες και βρίσκονταν οι συνάδελφοί μας σε διαθεσιμότητα,Οταν κόβονταν τμήματα,έκλειναν σχολεία,Οταν μας μείωναν μισθούς και μας κόβανε τα δώρα. Οταν μας τοποθετούν σε δύο,τρια,πέντε σχολεία,Οταν μας βγάζουν υπεράριθμους,όταν κόβουν ώρες μαθημάτων για να "φτουρισουμε".Οταν μας πετάνε από βαθμίδα σε βαθμίδα και πάλι πίσω. Οταν διεύρυναν το σχολικό έτος. Οταν μας βάζουν να αξιολογήσουμε και να αξιολογηθούμε .Οταν μας βάζουν να προγραμματίσουμε και να υλοποιήσουμε κάθε αντιδραστική επιλογή της κυβέρνησης.
Και τώρα οφείλουμε να υλοποιήσουμε τις δημιουργικές και τις θεματικές εβδομάδες!Και η συνδικαλιστική ηγεσία,στέλνει στα σχολεία σχέδια κατάθεσης στους συλλόγους,με τοποθετήσεις "ηξεις-αφήξεις"Θα ήταν πιο έντιμο να πούμε αγαπητοί μου συνάδελφοι,αρνούμαστε να υλοποιήσουμε τα εντεταλμένα του Υπουργείου,ή εν τελει να λέγαμε ότι σε μια λογική ψευδούς "προοδευτισμού" συμφωνούμε με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης(,περί ολιστικής αντιμετώπισης της γνώσης και άλλα υποκριτικά,)αντι να προφασιζόμαστε αδυναμία,έλλειψη επιμόρφωσης(άλλο πάλι και αυτό!Καλή ιδέα να επιμορφωθούμε το καλοκαίρι,για να είμαστε έτοιμοι το Σεπτέμβρη!),αναστάτωση του προγράμματος(λες και όλα κινούνται ομαλά,με εκπαιδευτικούς να  πηγαινοέρχονται σαν εργαζόμενοι λάστιχο,να είναι φορτωμένοι με αρμοδιότητες και υποχρεώσεις )Και επιπλέον να βλέπουμε και θετικά την οπτική της κυβέρνησης στα θέματα αυτά και να αποτελούν και εργαλείο!!Το μοναδικο μας πρόβλημα είναι ο προγραμματισμός!!!!
Και τελικά ,πετάμε το μπαλάκι στους συλλόγους και παριστάνουμε τον Πόντιο Πιλάτο! 

Η ΕΛΜΕ οφείλει να απαιτήσει την απόσυρση της εγκυκλίου και να συγκαλέσει άμεσα γενική συνέλευση. Ηδη θα έπρεπε να το είχε κάνει.Οι συνελεύσεις οφείλουν να δουν το σύνολο της επίθεσης στην εκπαίδευση και να απαντήσουμε συνολικά στο ξεδίπλωμα της,Να παρθούν αποφάσεις για την οργάνωση των αγώνων μας σε μια καθολική βάση,όπου θα ξεκαθαρίζουμε ποιος είναι απέναντι μας και δεν θα μπλεκόμαστε σε λογικές έντιμου διαλόγου,καλλιεργώντας ψευδαισθήσεις για το πόσο μπορούμε να καθορίσουμε τις πολιτικές στην εκπαίδευση,Είναι οι συνάδελφοί μας που οφείλουμε να απευθυνόμαστε και όχι το Υπουργείο!Είναι οι συνάδελφοί μας μέσα από τη συλλογική τους αντίσταση που θα θέσουν τα ζητήματα στη σωστή βάση και θα δημιουργήσουν την προοπτική ανατροπής αυτής της πολιτικής.