Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου 2016

ΕΝΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ

ΕΝΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ
Ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και όξυνση των φραγμών
σε φόντο επικοινωνιακού αποπροσανατολισμού
Η διέξοδος στο ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΛΗΣ
“Επιστροφή στην κανονικότητα για την παιδεία”. Πανηγυρίζουν υπουργοί, κυβερνητικοί βουλευτές και παράγοντες με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Κανονικό δούλεμα. Εθισμένοι στο ψέμα και την εξαπάτηση, με μια καλοστημένη επικοινωνιακή προπαγάνδα, προσπαθούν να κάνουν το μαύρο άσπρο. Όμως όσο και να μεταμφιέζονται, όσο καταιγιστική κι αν είναι η επιχείρηση αποπροσανατολισμού του υπουργείου Παιδείας, δεν μπορεί να κρυφτεί τόση μαυρίλα που έχει σκεπάσει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς.
Πλήρης διάλυση-ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, ένταση των ταξικών φραγμών-χτύπημα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού μας να σπουδάζουν, παραπέρα συρρίκνωση του “δωρεάν” στη δημόσια εκπαίδευση. Κυβέρνηση, μνημονιακή αντιπολίτευση, ΕΕ, ΟΟΣΑ, ΔΝΤ, όλα τα κέντρα του συστήματος μέσα και έξω από τη χώρα συμφωνούν στο παραπάνω αντιδραστικό τρίπτυχο που συγκροτεί την επίθεση στον εκπαιδευτικό χώρο.
Δε φτάνουν οι γραμμές στη σελίδα αυτή για να καταγραφούν νόμοι, προεδρικά διατάγματα, εγκύκλιοι που εξειδικεύουν-συγκεκριμενοποιούν την επίθεση αυτή. Από τη μείωση/τροποποίηση του ωρολόγιου προγράμματος στα γυμνάσια και στα δημοτικά, την 3η(!) ανάθεση μαθημάτων και την κατάργηση της 3ωρης μείωσης για τους υπεύθυνους στα εργαστήρια Πληροφορικής -Φυσικών Επιστημών μέχρι την αυστηροποίηση των προϋποθέσεων λειτουργίας τμημάτων προσανατολισμού στο Λύκειο, στα νηπιαγωγεία, στα ΕΠΑΛ, εγγραφών στα εσπερινά και τις ρυθμίσεις για την ειδική αγωγή, την αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών στις 25 ώρες (κακός οιωνός για το ωράριο όλων των εκπαιδευτικών), την αύξηση του εργασιακού ωραρίου των δασκάλων, μέχρι την κατάργηση του δάσκαλου του ολοήμερου, το ίδιο μαύρο νήμα συνδέει τα μέτρα αυτά με όλο το προηγούμενο μνημονιακό νομοθετικό πλαίσιο.
Πλαίσιο που παίρνει όλο και περισσότερο χαρακτηριστικά αυτόματου “κόφτη” είτε μέσω ηλεκτρονικών ρυθμίσεων (βλέπε myschool), είτε μέσω χορήγησης αρμοδιότητας “ψαλιδοχέρηδων” στη διοικητική ιεραρχία (διευθυντές σχολείων-Διευθύνσεων-Περιφερειακοί και σχολικοί σύμβουλοι). Η πρόσφατη εγκύκλιος για τις τοποθετήσεις και τα κενά αποτελεί την τελευταία χοντράδα του υπουργείου αλλά όχι την έσχατη. Γιατί δεν θα σταματήσουν να ξεζουμίζουν τους εκπαιδευτικούς στέλνοντας τους και σε 5 σχολεία σε Α/θμια και Β/θμια, σε απογευματινά ΙΕΚ για να καμώνονται ότι καλύπτουν τα κενά και να μη κάνουν διορισμούς. Δε θα σταματήσουν να συγχωνεύουν - κλείνουν σχολεία και τμήματα ή να τα γεμίζουν με 28-30 μαθητές για να προπαγανδίζουν ότι το εκπαιδευτικό δυναμικό που έχει συρρικνωθεί κατά το 1/3 τα τελευταία χρόνια φτάνει και περισσεύει και κυρίως περισσεύει(!). Δε θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε.
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι, δε μπορεί να συμβεί όμως αυτό όσο διατηρείται το βαρύ κλίμα μοιρολατρίας και αδράνειας που τροφοδοτείται από τη μακρόχρονη κυριαρχία διαλυτικών αντιλήψεων «εταιρισμού», «κοινωνικού διαλόγου» - δηλαδή ταξικής συνεργασίας. Δε μπορεί να το κάνει πράξη το συνδικαλιστικό κίνημα όπως το ξέραμε, της διάλυσης, του εικονικού κινήματος, των μόνιμων υποχωρήσεων, των τροπολογιών και της συνδιοίκησης. Χαρακτηριστική είναι η στάση διάφορων αιρετών αλλά και του συνόλου των παρατάξεων που ενόψει των εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια –σε 3 μήνες- αντιτάσσουν στην κυβερνητική επίθεση τη “δίκαιη” και με “διαφάνεια” ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με την εφαρμογή άδικων και αντιεκπαιδευτικών νόμων που οι αιρετοί τους συνυπογράφουν όλα αυτά τα χρόνια άντε με μερικά διαλείμματα που αρνούνται -όπως τώρα- εκτονώνοντας-υπονομεύοντας ουσιαστικά την αναγκαιότητα αγωνιστικών συλλογικών απαντήσεων.
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι το κλίμα της ηττοπάθειας και τελικά της υποταγής μπορεί και είναι ανάγκη να ανατραπεί. Nα είμαστε ΟΛΟΙ παρόντες στις Γενικές Συνελεύσεις που θα γίνουν. Να συζητήσουμε, να αντιπαρατεθούμε με τις αδιέξοδες συνδιαχειριστικές λογικές, να αποφασίσουμε και να υλοποιήσουμε πρόγραμμα δράσεων–συλλαλητηρίων-διαδηλώσεων - απεργιών για την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής. Άμεσα με βάση την απόφαση της ΔΟΕ για ΑΠΕΡΓΙΑ στις 15/9 να γίνει πανεκπαιδευτική (με τη συμμετοχή και της ΟΛΜΕ) απεργία που η επιτυχία της θα σπάσει την αδράνεια στο εσωτερικό του κλάδου συγκροτώντας τον σε αγωνιστική κατεύθυνση για να γίνει αφετηρία για δυνάμωμα και κλιμάκωση της πάλης.
  • Για μαζικούς και μόνιμους διορισμούς, για δωρεάν σπουδές και δουλειά με δικαιώματα, κόντρα στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων,
    Για την ανατροπή νέων και παλιών μνημονίων, της πολιτικής κυβέρνησης -ΕΕ-ΔΝΤ
Αγωνιστικές Κινήσεις Eκπαιδευτικών
agkinekp.blogspot.gr
Σεπτέμβρης '16

ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΧΤΥΠΗΘΕΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΑΣ ΩΡΑΡΙΟ





...ΘΕΜΑΡύθμιση προγράμματος για κοινό τρίωρο κενών εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας»
Σχ. Έγγρ.: Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 Υ.Α. του ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Σε εκτέλεση της ανωτέρω σχετικής και στο πλαίσιο του καλύτερου συντονισμού της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών από τους Σχολικούς Συμβούλους, σας παρακαλούμε να ενημερώσετε τις σχολικές μονάδες ευθύνης σας ώστε να εκπονήσουν πρόγραμμα που αφορά ένα κοινό τρίωρο κενών (τελευταίες ώρες) στο ωρολόγιο πρόγραμμα εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας, ώστε να είναι δυνατή η παρακολούθηση των επιμορφωτικών συναντήσεων που οργανώνουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι...|”

Με την παραπάνω οδηγία Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στη χώρα επεμβαίνουν άμεσα στη διαδικασία του ωρολόγιου προγράμματος των Γυμνασίων Λυκείων και ΕΠΑΛ.

Δεν είναι μόνο ένα πρόσθετο ”τεχνικό” πρόβλημα στην ανάπτυξη των ωρολογίων προγραμμάτων των σχολείων. Δεν είναι μόνο πρόκληση για εκπαιδευτικούς που είναι στο “δρόμο” καθημερινά για να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε διάφορες σχολικές μονάδες και πολλές φορές πρωί-απόγευμα. Σίγουρα ισχύουν τα παραπάνω και δεν τα υποτιμάμε, αλλά θεωρούμε ότι το βασικό ζήτημα που τίθεται είναι ακόμη μια επιχείρησης διάρρηξης των εργασιακών σχέσεων των καθηγητών.

Μετά την προσπάθεια επιβολής του υποχρεωτικού ωραρίου 8-2 από τις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις, η νεομνημονιακή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επιχειρεί με προκάλυμα “την επιμόρφωση” να επιβάλλει αύξηση του εργασιακού μας ωραρίου. Το συγκεκριμένο 3ωρο όταν δεν υπάρχει “επιμόρφωση” θα αξιοποιείται κατά το δοκούν από τους Δ/ντες των σχολείων για υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο με ανάθεση διαφόρων εργασιών.

Επίσης με βάση το παραπάνω κατανοούμε ότι ανοίγει ξανά το ζήτημα της αξιολόγησης συμφωνα και με τις δηλώσεις Φίλη και τα πορίσματα του “εθνικού διαλόγου” για τη παιδεία.

Τέλος είναι αξιοθαύμαστο η “πρώτη - δεύτερη αριστερή κυβέρνηση” να αξιοποιεί νομοθετήματα των “προηγούμενων καταστροφικών κυβερνήσεων για τον τόπο”. Η Υπουργική Απόφαση που αναφέρεται στη σχετική οδηγία των Περιφερειακών Διευθύνσεων είναι το ΠΑΣΟΚικής έμπνευσης “ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ” που οι αγωνιστικές αντιδράσεις του κλάδου το είχαν φέρει σε “αχρηστία” . Σήμερα φαίνεται ότι θα “αξιοποιηθεί” για να πάει ακόμα παραπέρα τη διάλυση των σταθερών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών με την εφαρμογή της αξιολόγησης.

  • Να ανακληθεί η οδηγία αυτή.
  • Καμιά αύξηση του εργασιακού μας ωραρίου

Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών
agkinekp.blogspot.gr
Σεπτέμβρης '16




Κεντρική απεργιακή συγκέντρωση στο… Υπουργείο Παιδείας! Καλά, σοβαρολογείτε;

Κεντρική απεργιακή συγκέντρωση στο… Υπουργείο Παιδείας!
Καλά, σοβαρολογείτε;

Στο Υπουργείο Παιδείας καλεί η ΔΟΕ την κεντρική απεργιακή συγκέντρωση στις 15 Σεπτέμβρη, ημερομηνία στην οποία θα πραγματοποιηθεί 24ωρη απεργία των δασκάλων. Μια απεργία την οποία (δεν) ακολουθεί η ΟΛΜΕ με 3ωρη στάση και συγκέντρωση στον ίδιο χώρο.
Με την επιλογή τους αυτή, τα ΔΣ των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ κάνουν σαφείς τις προθέσεις τους σε σχέση με την απεργία της 15ης Σεπτέμβρη αλλά και συνολικά σε σχέση με το πώς εννοούν τους «αγώνες» που σκοπεύουν να οργανώσουν. Κάνουν σαφές ότι θέλουν να υποβαθμίσουν την απεργία σε μια απλή εκδήλωση δυσαρέσκειας και την απεργιακή συγκέντρωση σε μια παράσταση διαμαρτυρίας.
Πρόκειται για μια διαλυτική απόφαση, η οποία θα επικαθίσει ακόμα πιο αρνητικά στο ήδη βαρύ κλίμα που υπάρχει στον κλάδο.
Δεν είναι ότι αποκλείουμε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να γίνει κάποια μαζική παρέμβαση στο Υπουργείο. Οι συγκεντρώσεις όμως (και ειδικά οι απεργιακές) ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΛΑΟ και δεν μπορούν να πραγματοποιούνται σε μια ανισόπεδη ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας πίσω από πλαστικά ηχομονωτικά.
Το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε χώρο παντελώς απομονωμένο από χώρους που ζει, κινείται και εργάζεται ο λαός. Σε κανέναν δε γίνεται αντιληπτή μια συγκέντρωση και η «ύπαρξή» της εξαρτιέται απολύτως από τις επιδιώξεις και τις ιεραρχήσεις των Μέσων Μαζικής Εξαπάτησης.
Με τον τρόπο αυτό οι κινητοποιήσεις παίρνουν όλο και πιο εικονικό - τηλεοπτικό χαρακτήρα και εκφυλίζονται σε «παραστάσεις διαμαρτυρίας» όπου, αφού (αν είναι λίγο ζεστά τα αίματα) κουνηθούν λίγο οι πόρτες (είτε από ειλικρινή αγανάκτηση είτε για χάρη της κάμερας), ακολουθούν τα παζάρια για το πόσοι και ποιοι θα περάσουν ως αντιπροσωπεία για να συναντηθούν με τον υπουργό. Και η σεμνή τελετή ολοκληρώνεται με το φυλλορρόημα της συγκέντρωσης αλλά ταυτόχρονα και την ανάδειξη ενός συνδικαλιστικού δυναμικού που (ό,τι κι αν λέει) συμμετέχει στον διάλογο – απάτη, συνδιαλέγεται με τον αντίπαλο και άρα χτίζει διαύλους (πολιτικούς ή προσωπικούς) επικοινωνίας με αυτόν. Για να εμπεδωθεί ακόμα περισσότερο η σύγχυση ότι η ικανοποίηση ενός αιτήματος δεν έρχεται από το ανέβασμα της αντιπαράθεσης, από τη στήριξη στο λαό, από τη συγκρότηση των εργαζομένων – αλλά από τη σωστή παράθεση πειστικών επιχειρημάτων στους σφαγείς των δικαιωμάτων μας. Τι σχέση έχουν όλα αυτά με πραγματικό κίνημα αντίστασης και διεκδίκησης;
Το χειρότερο, λοιπόν, είναι ότι η επιλογή τόπου συγκέντρωσης στη συγκεκριμένη περίπτωση κουμπώνει απολύτως με όλη τη ρεφορμιστική, συνδιαχειριστική σαβούρα του εικονικού κινήματος, της συνεργασίας των τάξεων και της συνδιαλλαγής, μια σαβούρα που έχει λερώσει σε βάθος το συνδικαλιστικό κίνημα. Η μάχη για να απαλλαγεί το κίνημα από αυτή τη σαβούρα είναι μάχη ζωής για τα στοιχειώδη δικαιώματά μας.
Οι εργαζόμενοι νικάμε με τους αγώνες μας, με την οργάνωσή μας με τις πραγματικές μας διαδικασίες. Ούτε με διαλόγους ούτε με «θέαμα».


Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών
agkinekp.blogspot.gr
Σεπτέμβρης '16